torsdag den 12. april 2012


Hoi An

Fra d. 14 til d. 18 marts var jeg i Hoi An sammen med Rasmus Morten og Rie. Vi havde arbejdet hver dag 
siden første praktikdag og trængte derfor til lidt ferie og til at komme væk og koble lidt af. Vi havde hørt at Hoi An skulle være rigtig hyggeligt og lækkert så det ville vi gerne alle 4 opleve. Vi fløj ned til Da Nang, det tog ca. 1 time og derefter med taxa i en halv time til Hoi An. Vi blev sent om aftenen indlogeret på et hotel hvor vi skulle tilbringe resten af ferien. Det var en rigtig lækker by med en masse sol og sommer. Hoi An bliver kaldt for skræddernes by, og det finder man hurtigt ud af hvorfor når man kommer derned. Der lå den ene skrædder efter den anden side om side så det var noget af et gedemarket at finde ud af hvor vi skulle få syet kjoler og jakkesæt. Men vi havde efter en tur i bjergene mødt en motorcykelguide som anbefalede et sted der var ejet af hans søster så der tog vi hen. Vi fik skræddersyet det fineste tøj til næsten ingen penge, det kan varmt anbefales. Man kan opleve mange fede ting i Hoi An hvis man har tiden til det, man kan både dykke, køre på vandscooter, vandre i bjergene osv. så det kan jeg kun anbefale. Jeg skal selv derned igen sammen med  Rasmus og mine forældre d. 3 maj, det glæder jeg mig til.


Efter 2 dage i Hoi An tog vi en dag til Hue for at se den gamle kongeb hvor kongedømmet regerede i tidernes morgen. det var også spændende og fint at slutte ferien af med lidt kulturelt historie. verjret var perfekt til det, det er næsten noget man bare skal se når man er hernede.











.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar